Group Coaching

Join me in Prague!

Managing emotions is an illusion.

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instead, you can create and transmit emotions as a way to increase freedom.

Emotions are fuel used by human beings to make decisions and choices. But, when it comes to emotion in teams we often treat them as a byproduct of team activity or we pay attention to them only when it seems that any other “rational approach” fails (usually in conflicts). Only at that point we start talking about “managing” emotions. This session propose ways to use emotions effectively to fuel every moment of team activities. Forget managing and start using them. Teams are systems too complex for applying mechanistic rules but not enough complex for applying statistic approaches. This leaves team coaches with the problem of finding tools capable of navigating team performance complexities. In this session I propose that effective, consistent and pervasive use of emotions can boost  team performance and help to keep the performance at a costant level. My goal in this session is to provoke fresh thoughts about the role of emotions in team performance. We’ll see how emotions are necessary to understand any team development process model and we’ll apply them to well known team development models. We’ll experiment with a basic set of team protocols capable of activating and processing emotional information in a team.

Group Coaching

Incontriamoci a Praga!

Gestire le emozioni è un’illusione.

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invece, si possono trasmettere emozioni per aumentare la libertà nei gruppi di lavoro.

Le emozioni sono carburante usato dagli esseri umani per prendere decisioni e scegliere. Tuttavia, spesso nei gruppi di lavoro le trattiamo come un sottoprodotto dell’attività del gruppo o ci facciamo attenzione solo quando sembra che ogni altro “approccio razionale” fallisca (di solito nei conflitti). Solo a quel punto cominciamo a parlare di “gestire” le emozioni. La mia sessione alla SCRUM conference proporrà modi di usare le emozioni in modo efficace per potenziare ogni momento dell’attività del team. Dimenticatevi di gestirle e cominciate a usarle! I gruppi di lavoro sono sistemi troppo complessi per applicarvi regole meccanicistiche ma non abbastanza complessi per usare approcci statistici, il che lascia i coach dei gruppi con il problema di trovare strumenti capaci di navigare la complessità dei problemi di prestazione dei team. In questa sessione ipotizzo che un uso efficace, coerente e pervasivo delle emozioni può aumentare le prestazioni di una squadra e aiutare a mantenerle a un livello costante. In questa sessione voglio provocare riflessioni nuovoe sul ruolo delle emozioni nella prestazione e vedremo che le emozioni sono almeno necessarie per capire qualsiasi modello di sviluppo di un team. Faremo anche esperimenti con un insieme di protocolli capaci di attivare ed elaborare l’informazione emotiva in un team.